Stay low, say no!
- redactie
- 8 dec
- 1 minuten om te lezen
CAMPAGNE
Met deze slogan wordt eind januari 2026 een social media campagne gestart in de Rotterdamse haven. Onder de radar blijven en nee zeggen, zijn nog steeds de beste manieren om ronselaars geen grip te geven. De campagne sluit naadloos aan op de nieuwe basistraining Bewustwording en de vervolgtraining Weerbaarheid, waarin Stay low, say no! een belangrijke les is om ronselproof te worden.

De campagne is ontwikkeld in opdracht van Deltalinqs en lift mee op het momentum van de nieuwe weerbaarheidstrainingen. Het doel is om een extra bijdrage leveren aan de veiligheid van havenmedewerkers.
De campagne-uitingen openen met een terloopse opmerking waarmee ronselaars bij havenmedewerkers proberen binnen te komen. Ze sluiten af met 'geef ronselaars geen grip', waarmee de boodschap zonneklaar is.
Via Facebook en Instagram zijn mensen die in de haven werken goed en vrij precies te bereiken.
Toolkit voor bedrijven
Bedrijven kunnen (en doe dat vooral!) vanaf eind januari een toolkit met campagnematerialen downloaden en inzetten via hun eigen kanalen. Medio januari sturen we een update over de campagne met de precieze verschijningsmomenten van de campagne.
